Библия-Центр
РУ

Мысли вслух на Втор 14:1-29

 Filii estote Domini Dei ve stri; non vos incidetis nec fa cietis calvitium inter oculos vestros super mortuo,
quoniam populus sanctus es Domino Deo tuo, et te elegit, ut sis ei in populum peculiarem de cunctis gentibus, quae sunt super terram.
Ne comedatis quidquid abominabile est.
Hoc est animal, quod comedere potestis: bovem et ovem et capram,
cervum et capream, bubalum, tragelaphum, pygargum, orygem, rupicapram.
Omne animal inter pecora, quod findit ungulam plene in duas partes et ruminat, comedetis;
de his autem, quae ruminant et ungulam non findunt, haec comedere non debetis: camelum, leporem, hyracem, quia ruminant et non dividunt ungulam, immunda erunt vobis.
Sus quoque, quoniam dividit ungulam et non ruminat, immunda erit vobis: carnibus eorum non vescemini et cadavera non tangetis.
Haec comedetis ex omnibus, quae morantur in aquis: quae habent pinnulas et squamas comedite;
10 quae absque pinnulis et squamis sunt, ne comedatis, quia immunda sunt vobis.
11 Omnes aves mundas comedite;
12 has autem ne comedatis: aquilam scilicet et grypem et alietum,
13 ixon et vulturem ac milvum iuxta genus suum
14 et omne corvini generis,
15 struthionem ac noctuam et larum atque accipitrem iuxta genus suum,
16 bubonem ac cycnum et ibin
17 ac mergulum, porphyrionem et nycticoracem,
18 erodium et charadrium, singula in genere suo, upupam quoque et vespertilionem.
19 Et omne, quod reptat et pinnulas habet, immundum erit vobis, nec comedetur.
20 Omne volatile, quod mundum est, comedite.
21 Quidquid morticinum est, ne vescamini ex eo; advenae, qui intra portas tuas est, da, ut comedat, aut vende peregrino: quia tu populus sanctus es Domino Deo tuo.
Non coques haedum in lacte matris suae.
22 Decimam partem separabis de cunctis frugibus seminis tui, quae nascuntur in terra per annos singulos;
23 et comedes in conspectu Domini Dei tui in loco, quem elegerit, ut in eo nomen illius habitet, decimam frumenti tui et vini et olei et primogenita de armentis et ovibus tuis, ut discas timere Dominum Deum tuum omni tempore.
24 Cum autem longior fuerit tibi via et locus, quem elegerit Dominus Deus tuus, ut ponat nomen suum ibi tibique benedixerit, nec potueris ad eum haec cuncta portare,
25 vendes omnia et in pretium rediges; portabisque manu tua et proficisceris ad locum, quem elegerit Dominus Deus tuus,
26 et emes ex eadem pecunia, quidquid tibi placuerit, sive ex armentis sive ex ovibus, vinum quoque et siceram et omne, quod desiderat anima tua; et comedes ibi coram Domino Deo tuo et epulaberis tu et domus tua
27 et Levites, qui intra portas tuas est: cave, ne derelinquas eum, quia non habet partem nec possessionem tecum.
28 Anno tertio separabis aliam decimam ex omnibus, quae nascuntur tibi eo tempore, et repones intra portas tuas;
29 venietque Levites, qui non habet partem nec possessionem tecum, et peregrinus ac pupillus ac vidua, qui intra portas tuas sunt, et comedent et saturabuntur, ut benedicat tibi Dominus Deus tuus in cunctis operibus manuum tuarum, quae feceris.
Свернуть

Возможно, мы с недоумением прочтем этот список животных, многих из которых не увидишь даже в зоопарке. Какой смысл устанавливать эти разряды чистых и нечистых животных? Не послужит ли в последствии столь разработанный закон распространению законнического типа религиозности, закваски фарисейской и саддукейской? Этот же вопрос можно задать и о современных христианских реалиях — обычаях, ритуалах, правилах и так далее. Вопросы по большей части снимаются, если мы посмотрим на цель этих установлений (ст. 23). Оказывается все это задумывалось для воспитания живого религиозного чувства, благоговения, верности, благодарности. Что может быть более противоположно фарисейскому формализму, чем живые отношения с Богом, которому и призваны были помогать установления закона?

Другие мысли вслух

 
На Втор 14:1-29
 Filii estote Domini Dei ve stri; non vos incidetis nec fa cietis calvitium inter oculos vestros super mortuo,
quoniam populus sanctus es Domino Deo tuo, et te elegit, ut sis ei in populum peculiarem de cunctis gentibus, quae sunt super terram.
Ne comedatis quidquid abominabile est.
Hoc est animal, quod comedere potestis: bovem et ovem et capram,
cervum et capream, bubalum, tragelaphum, pygargum, orygem, rupicapram.
Omne animal inter pecora, quod findit ungulam plene in duas partes et ruminat, comedetis;
de his autem, quae ruminant et ungulam non findunt, haec comedere non debetis: camelum, leporem, hyracem, quia ruminant et non dividunt ungulam, immunda erunt vobis.
Sus quoque, quoniam dividit ungulam et non ruminat, immunda erit vobis: carnibus eorum non vescemini et cadavera non tangetis.
Haec comedetis ex omnibus, quae morantur in aquis: quae habent pinnulas et squamas comedite;
10 quae absque pinnulis et squamis sunt, ne comedatis, quia immunda sunt vobis.
11 Omnes aves mundas comedite;
12 has autem ne comedatis: aquilam scilicet et grypem et alietum,
13 ixon et vulturem ac milvum iuxta genus suum
14 et omne corvini generis,
15 struthionem ac noctuam et larum atque accipitrem iuxta genus suum,
16 bubonem ac cycnum et ibin
17 ac mergulum, porphyrionem et nycticoracem,
18 erodium et charadrium, singula in genere suo, upupam quoque et vespertilionem.
19 Et omne, quod reptat et pinnulas habet, immundum erit vobis, nec comedetur.
20 Omne volatile, quod mundum est, comedite.
21 Quidquid morticinum est, ne vescamini ex eo; advenae, qui intra portas tuas est, da, ut comedat, aut vende peregrino: quia tu populus sanctus es Domino Deo tuo.
Non coques haedum in lacte matris suae.
22 Decimam partem separabis de cunctis frugibus seminis tui, quae nascuntur in terra per annos singulos;
23 et comedes in conspectu Domini Dei tui in loco, quem elegerit, ut in eo nomen illius habitet, decimam frumenti tui et vini et olei et primogenita de armentis et ovibus tuis, ut discas timere Dominum Deum tuum omni tempore.
24 Cum autem longior fuerit tibi via et locus, quem elegerit Dominus Deus tuus, ut ponat nomen suum ibi tibique benedixerit, nec potueris ad eum haec cuncta portare,
25 vendes omnia et in pretium rediges; portabisque manu tua et proficisceris ad locum, quem elegerit Dominus Deus tuus,
26 et emes ex eadem pecunia, quidquid tibi placuerit, sive ex armentis sive ex ovibus, vinum quoque et siceram et omne, quod desiderat anima tua; et comedes ibi coram Domino Deo tuo et epulaberis tu et domus tua
27 et Levites, qui intra portas tuas est: cave, ne derelinquas eum, quia non habet partem nec possessionem tecum.
28 Anno tertio separabis aliam decimam ex omnibus, quae nascuntur tibi eo tempore, et repones intra portas tuas;
29 venietque Levites, qui non habet partem nec possessionem tecum, et peregrinus ac pupillus ac vidua, qui intra portas tuas sunt, et comedent et saturabuntur, ut benedicat tibi Dominus Deus tuus in cunctis operibus manuum tuarum, quae feceris.
Свернуть
В Книге Второзакония порой повторяются те нормы и правила ритуальной чистоты, которые уже были известны из Книги Левита. Исторически — учитывая время написания...  Читать далее

В Книге Второзакония порой повторяются те нормы и правила ритуальной чистоты, которые уже были известны из Книги Левита. Исторически — учитывая время написания Книги Второзакония — тут именно повторение, напоминание о том, что уже должно было быть известно каждому, кто всерьёз относился к яхвизму. Для чего, казалось бы, повторять общеизвестное?

Наиболее простой и очевидный ответ: для того, чтобы напомнить о том, о чём многие склонны были забывать. Это правда, но не вся. Надо помнить, что Книга Второзакония вообще требует куда более осознанного отношения к Торе, чем священные тексты более ранних эпох.

Тут даже не важно, идёт ли речь о логике текста или о логике истории: во всяком случае Книга Второзакония воспринимается как завершение Торы, как именно второй закон, появившийся после первого — причём имеется в виду не только Книга Исхода с её законодательными главами, но и Книга Левита с её законами, касающимися жертвоприношений, а также норм и правил ритуальной чистоты. При любом взгляде оказывается, что Книга Второзакония напоминает здесь о вещах общеизвестных. Что же, однако, означает большая осознанность, когда дело касается Торы? Прежде всего речь должна идти о том главном, ради чего Тора была дарована народу — о святости.

О святости не как о праведности — так святость стали понимать в Средние века, а о святости как об освящённости, о пребывании в Божьем присутствии, которое совершенно реально меняет человека, если человек способен сохранить духовное состояние, открывающееся ему перед лицом Божьим. Тут нормы и правила ритуальной чистоты выходят на первый план — чистота ведь и есть то состояние, которое позволяет человеку освящаться. Ради этого и нужна вся Тора — она помогает человеку стать тем сосудом, который вмещает Божье присутствие, открытое человеку.

Свернуть

Благодаря регистрации Вы можете подписаться на рассылку текстов любого из планов чтения Библии

Мы планируем постепенно развивать возможности самостоятельной настройки сайта и другие дополнительные сервисы для зарегистрированных пользователей, так что советуем регистрироваться уже сейчас (разумеется, бесплатно).