Библия-Центр
РУ

Мысли вслух на Лев 5:1-19

Поделиться
Si peccaverit anima et audiverit vocem iurantis testisque fuerit, quod aut ipse vidit aut comperit, si non indicaverit, iniquitatem portabit;
vel si anima tetigerit aliquid immundum, sive cadaver bestiae sit aut iumenti vel reptilis, et absconditum fuerit ab eo, ipse immundus et reus erit;
aut si tetigerit quidquam de immunditia hominis iuxta omnem impuritatem, qua pollui solet, absconditumque fuerit ab eo, sed ipse cognoverit postea, subiacebit delicto;
aut si anima temere iuraverit et protulerit labiis suis, ut vel male quid faceret vel bene iuxta omnia, quae homines temere iurant, absconditumque fuerit ab eo, sed ipse postea intellexerit, delicto subiacebit;
si ergo reus factus fuerit uno ex istis, confiteatur peccatum suum
et offerat Domino sacrificium delicti pro peccato suo agnam de gregibus sive capram ut sacrificium pro peccato; expiabitque eum sacerdos a peccato eius.
Sin autem non potuerit offerre pecus, offerat ut sacrificium pro delicto duos turtures vel duos pullos columbarum Domino: unum in sacrificium pro peccato et alterum in holocaustum;
dabitque eos sacerdoti, qui primum offerens ut sacrificium pro peccato retorquebit caput eius ad pennulas, ita ut collo haereat et non penitus abrumpatur;
et asperget de sanguine eius parietem altaris; quidquid autem reliquum fuerit, faciet destillare ad fundamentum eius: sacrificium pro peccato est.
10 Alterum vero adolebit holocaustum, ut fieri solet; expiabitque eum sacerdos a peccato eius, et dimittetur ei.
11 Quod si non quiverit manus eius offerre duos turtures aut duos pullos columbarum, offeret pro peccato suo similae partem ephi decimam in sacrificium pro peccato; non mittet in eam oleum, nec turis aliquid imponet, quia sacrificium pro peccato est.
12 Tradetque eam sacerdoti, qui, plenum ex toto pugillum in memoriale hauriens, cremabit in altari super incensis Domini: sacrificium pro peccato est.
13 Et expiabit eum sacerdos et peccatum eius in uno ex his casibus, et propitius erit Dominus. Reliquam vero partem sacerdos habebit sicut in oblatione similae ”.
14 Locutus est Dominus ad Moysen dicens:
15 “ Anima, si praevaricans per errorem in his, quae Domino sunt sanctificata, peccaverit, offeret sacrificium pro delicto arietem immaculatum de gregibus iuxta aestimationem argenti siclorum pondere sanctuarii in paenitentiam;
16 ipsumque, quod intulit damni, restituet et quintam partem ponet supra tradens sacerdoti, qui expiabit eum offerens arietem, et dimittetur ei.
17 Anima, si peccaverit per ignorantiam feceritque unum ex his, quae Domini lege prohibentur, et peccati rea portaverit iniquitatem suam,
18 offeret arietem immaculatum de gregibus iuxta aestimationem sacerdoti, qui expiabit eum ab eo, quod nesciens fecerit, et dimittetur ei:
19 sacrificium pro delicto est, delinquens deliquit in Dominum ”.
Свернуть

Среди оскверняющего человека в Книге Левита упомянута помимо прочего и легкомысленная клятва. Речь идёт о ситуации, когда человек принёс обет Богу, не подумав о последствиях. Как, например, первый царь Израиля Саул: он дал обет Богу в случае победы над врагом принести Ему в жертву первое, что выйдет навстречу Саулу из ворот его дома, а первой ему навстречу вышла его собственная дочь. Вот на такого рода случаи и предусмотрена специальная очистительная жертва. Казалось бы, глупость не грех, чтобы в ней каяться. Хотя жалеть о совершённых глупостях порой приходится — но это уже другая тема.

Между тем очистительное жертвоприношение в данном случае имеет вполне определённый смысл, и связано оно не с искуплением человеческой глупости. Речь идёт скорее об освобождении человека от принесённого обета. Бог, разумеется, не принимает от человека обещаний, если их исполнение связано с нарушением данных Им заповедей, и Ему не нужно исполнение обета, которое нарушает Его волю. Человек, однако, нередко чувствует себя обязанным исполнить данный обет во что бы то ни стало — как Саул в упомянутом примере.

В этом случае едва ли стоило вообще давать такой неопределённый обет, но, даже дав его, совершенно не требовалось исполнять его так, как решил его исполнить Саул. Самому Саулу между тем было очевидно: обет надо исполнять, иначе будет плохо. Тут не столько вера, сколько суеверие, но ведь именно суеверие часто и заставляет человека совершать «религиозные» поступки, о которых он будет впоследствии жалеть.

Грех в данном случае начался не тогда, когда Саул стал настаивать не принесении в жертву собственной дочери, и даже не тогда, когда он принёс легкомысленный обет — он начался с самого отношения Саула к обету как к чему-то самодовлеющему и отдельному от Бога, к чему-то такому, что действует само по себе и что может обрушиться на человека всей своей враждебной силой, если не исполнить обещанного.

Тут язычество в чистом виде, и вот от этого-то язычества человека надо очистить. Очищение же возможно потому, что подобного рода обет человек не осознаёт как нечто языческое, а если бы осознавал, вполне возможно, никогда бы такого обета не принёс. Тут именно невольный грех — такой, от последствий которого можно очиститься. Если, конечно, обратиться к Богу вовремя.

Другие мысли вслух

 
На Лев 5:1-19
Si peccaverit anima et audiverit vocem iurantis testisque fuerit, quod aut ipse vidit aut comperit, si non indicaverit, iniquitatem portabit;
vel si anima tetigerit aliquid immundum, sive cadaver bestiae sit aut iumenti vel reptilis, et absconditum fuerit ab eo, ipse immundus et reus erit;
aut si tetigerit quidquam de immunditia hominis iuxta omnem impuritatem, qua pollui solet, absconditumque fuerit ab eo, sed ipse cognoverit postea, subiacebit delicto;
aut si anima temere iuraverit et protulerit labiis suis, ut vel male quid faceret vel bene iuxta omnia, quae homines temere iurant, absconditumque fuerit ab eo, sed ipse postea intellexerit, delicto subiacebit;
si ergo reus factus fuerit uno ex istis, confiteatur peccatum suum
et offerat Domino sacrificium delicti pro peccato suo agnam de gregibus sive capram ut sacrificium pro peccato; expiabitque eum sacerdos a peccato eius.
Sin autem non potuerit offerre pecus, offerat ut sacrificium pro delicto duos turtures vel duos pullos columbarum Domino: unum in sacrificium pro peccato et alterum in holocaustum;
dabitque eos sacerdoti, qui primum offerens ut sacrificium pro peccato retorquebit caput eius ad pennulas, ita ut collo haereat et non penitus abrumpatur;
et asperget de sanguine eius parietem altaris; quidquid autem reliquum fuerit, faciet destillare ad fundamentum eius: sacrificium pro peccato est.
10 Alterum vero adolebit holocaustum, ut fieri solet; expiabitque eum sacerdos a peccato eius, et dimittetur ei.
11 Quod si non quiverit manus eius offerre duos turtures aut duos pullos columbarum, offeret pro peccato suo similae partem ephi decimam in sacrificium pro peccato; non mittet in eam oleum, nec turis aliquid imponet, quia sacrificium pro peccato est.
12 Tradetque eam sacerdoti, qui, plenum ex toto pugillum in memoriale hauriens, cremabit in altari super incensis Domini: sacrificium pro peccato est.
13 Et expiabit eum sacerdos et peccatum eius in uno ex his casibus, et propitius erit Dominus. Reliquam vero partem sacerdos habebit sicut in oblatione similae ”.
14 Locutus est Dominus ad Moysen dicens:
15 “ Anima, si praevaricans per errorem in his, quae Domino sunt sanctificata, peccaverit, offeret sacrificium pro delicto arietem immaculatum de gregibus iuxta aestimationem argenti siclorum pondere sanctuarii in paenitentiam;
16 ipsumque, quod intulit damni, restituet et quintam partem ponet supra tradens sacerdoti, qui expiabit eum offerens arietem, et dimittetur ei.
17 Anima, si peccaverit per ignorantiam feceritque unum ex his, quae Domini lege prohibentur, et peccati rea portaverit iniquitatem suam,
18 offeret arietem immaculatum de gregibus iuxta aestimationem sacerdoti, qui expiabit eum ab eo, quod nesciens fecerit, et dimittetur ei:
19 sacrificium pro delicto est, delinquens deliquit in Dominum ”.
Свернуть
Интересно, как много параллелей между древним израильским культом и нашей самой обыденной жизнью. Жизнь древних была...  Читать далее

Интересно, как много параллелей между древним израильским культом и нашей самой обыденной жизнью. Жизнь древних была полна табу, ритуальных запретов, связанных с нечистотой, на каждом шагу их подстерегали требовательные заповеди сурового ветхозаветного закона. У нас дело обстоит точно так же — и это не плод обостренного чувства вины: нам дана намного большая заповедь «Будьте совершенны, милосердны, святы, как Отец ваш Небесный». Нужно ли говорить, что мы постоянно недотягиваем до этого идеала? Ведь если вожделение чужой жены — это уже измена, если гнев и раздражение — уже проявление ненависти, то мы просто окружены грехом, не хуже тех самых древних израильтян. Но как у них всегда была возможность возобновить завет, принеся жертву за грех, то насколько большую милость являет к нам Господь, Сам ставший совершенным приношением Отцу? А Его милость и прощение действительно охватывает нас со всех сторон, открывая нам путь к примирению с Богом и — ни много ни мало — к святости и совершенству.

Свернуть

Благодаря регистрации Вы можете подписаться на рассылку текстов любого из планов чтения Библии

Мы планируем постепенно развивать возможности самостоятельной настройки сайта и другие дополнительные сервисы для зарегистрированных пользователей, так что советуем регистрироваться уже сейчас (разумеется, бесплатно).