Библия-Центр
РУ

Мысли вслух на Втор 32:26-52

26 Dixi: Ubinam sunt?
cessare faciam ex hominibus memoriam eorum.
 
27 Sed propter iram inimicorum distuli:
ne forte superbirent hostes eorum,
et dicerent: Manus nostra excelsa,
et non Dominus, fecit hæc omnia.
 
28 Gens absque consilio est,
et sine prudentia.
 
29 Utinam saperent, et intelligerent,
ac novissima providerent.
 
30 Quomodo persequatur unus mille,
et duo fugent decem millia?
nonne ideo, quia Deus suus vendidit eos,
et Dominus conclusit illos?
 
31 Non enim est Deus noster ut dii eorum:
et inimici nostri sunt judices.
 
32 De vinea Sodomorum, vinea eorum,
et de suburbanis Gomorrhæ:
uva eorum, uva fellis,
et botri amarissimi.
 
33 Fel draconum vinum eorum,
et venenum aspidum insanabile.
 
34 Nonne hæc condita sunt apud me,
et signata in thesauris meis?
 
35 Mea est ultio, et ego retribuam in tempore,
ut labatur pes eorum:
juxta est dies perditionis,
et adesse festinant tempora.
 
36 Judicabit Dominus populum suum,
et in servis suis miserebitur:
videbit quod infirmata sit manus,
et clausi quoque defecerunt,
residuique consumpti sunt.
 
37 Et dicet: Ubi sunt dii eorum,
in quibus habebant fiduciam?
 
38 de quorum victimis comedebant adipes,
et bibebant vinum libaminum:
surgant, et opitulentur vobis,
et in necessitate vos protegant.
 
39 Videte quod ego sim solus,
et non sit alius deus præter me:
ego occidam, et ego vivere faciam:
percutiam, et ego sanabo,
et non est qui de manu mea possit eruere.
 
40 Levabo ad cælum manum meam,
et dicam: Vivo ego in æternum.
 
41 Si acuero ut fulgur gladium meum,
et arripuerit judicium manus mea:
reddam ultionem hostibus meis,
et his qui oderunt me retribuam.
 
42 Inebriabo sagittas meas sanguine,
et gladius meus devorabit carnes;
de cruore occisorum et de captivitate,
nudati inimicorum capitis.
 
43 Laudate, gentes, populum ejus,
quia sanguinem servorum suorum ulciscetur:
et vindictam retribuet in hostes eorum,
et propitius erit terræ populi sui.
44 Venit ergo Moyses, et locutus est omnia verba cantici hujus in auribus populi, ipse et Josue filius Nun. 45 Complevitque omnes sermones istos, loquens ad universum Israël, 46 et dixit ad eos: Ponite corda vestra in omnia verba, quæ ego testificor vobis hodie: ut mandetis ea filiis vestris custodire et facere, et implere universa quæ scripta sunt legis hujus: 47 quia non incassum præcepta sunt vobis, sed ut singuli in eis viverent: quæ facientes longo perseveretis tempore in terra, ad quam, Jordane transmisso, ingredimini possidendam. 48 Locutusque est Dominus ad Moysen in eadem die, dicens: 49 Ascende in montem istum Abarim, id est, transitum, in montem Nebo, qui est in terra Moab contra Jericho: et vide terram Chanaan, quam ego tradam filiis Israël obtinendam, et morere in monte. 50 Quem conscendens jungeris populis tuis, sicut mortuus est Aaron frater tuus in monte Hor, et appositus populis suis: 51 quia prævaricati estis contra me in medio filiorum Israël ad aquas contradictionis in Cades deserti Sin: et non sanctificastis me inter filios Israël. 52 E contra videbis terram, et non ingredieris in eam, quam ego dabo filiis Israël.
Свернуть

Судьба народа на обещанной ему Богом земле зависит от его духовного состояния — таков главный посыл гимна, который мы находим в заключительной части Книги Второзакония. Если бы внешние события еврейской истории всегда отражали духовное состояние народа, он потерял бы свою землю очень скоро, о чём и говорится в гимне.

Здесь звучит истина, хорошо знакомая нам по новозаветным книгам, а евреям известная ещё до прихода Христа: падший человек по определению не заслуживает ничего хорошего — не потому, что его непременно надо наказать за грехи, а потому, что заслужить что бы то ни было он не в состоянии. Чтобы заслужить, надо служить, служить Богу, и служить так, как следует служить Ему. Иными словами, надо делать то, чего в падшем состоянии ни один человек делать не может и не умеет, а зачастую, в глубине души, не очень-то и хочет, хотя, конечно, мало кто из людей верующих готов себе в этом признаться.

Народ Божий не исключение: он ведь Божий не в силу каких-то национальных особенностей, не потому, что на него не распространяются законы падшего мира, а потому, что у Бога относительно него есть особый план, который Бог и осуществляет, несмотря на все препятствия. Если народ и может остаться сколько-нибудь долго на своей земле, то только потому, что Бог на этой земле с ним работает, пытаясь сделать из него тот народ-общину, который задумал. Если бы не эта работа, катастрофа, известная как Вавилонский плен, могла бы произойти гораздо раньше. Бог не наказывает народ за его грехи, народ сам наказывает себя, сталкиваясь лицом к лицу с последствиями своего выбора и своих поступков.

Бог же, наоборот, насколько возможно тормозит наступление последствий — однако лишь настолько, насколько такое торможение вписывается в Его собственные планы. В конце концов наступит момент, когда формирование народа-общины потребует встречи народа лицом к лицу с последствиями своего духовного выбора — и тогда катастрофа разразится. Пока же, во время написания упомянутого гимна, ещё возможны варианты, пока ещё можно было бы, быть может, даже и вовсе избежать катастрофы — но, разумеется, при условии сосредоточенной и последовательной духовной работы, о которой и говорит Книга Второзакония, как и вся Тора в целом.

Другие мысли вслух

 
На Втор 32:26-52
26 Dixi: Ubinam sunt?
cessare faciam ex hominibus memoriam eorum.
 
27 Sed propter iram inimicorum distuli:
ne forte superbirent hostes eorum,
et dicerent: Manus nostra excelsa,
et non Dominus, fecit hæc omnia.
 
28 Gens absque consilio est,
et sine prudentia.
 
29 Utinam saperent, et intelligerent,
ac novissima providerent.
 
30 Quomodo persequatur unus mille,
et duo fugent decem millia?
nonne ideo, quia Deus suus vendidit eos,
et Dominus conclusit illos?
 
31 Non enim est Deus noster ut dii eorum:
et inimici nostri sunt judices.
 
32 De vinea Sodomorum, vinea eorum,
et de suburbanis Gomorrhæ:
uva eorum, uva fellis,
et botri amarissimi.
 
33 Fel draconum vinum eorum,
et venenum aspidum insanabile.
 
34 Nonne hæc condita sunt apud me,
et signata in thesauris meis?
 
35 Mea est ultio, et ego retribuam in tempore,
ut labatur pes eorum:
juxta est dies perditionis,
et adesse festinant tempora.
 
36 Judicabit Dominus populum suum,
et in servis suis miserebitur:
videbit quod infirmata sit manus,
et clausi quoque defecerunt,
residuique consumpti sunt.
 
37 Et dicet: Ubi sunt dii eorum,
in quibus habebant fiduciam?
 
38 de quorum victimis comedebant adipes,
et bibebant vinum libaminum:
surgant, et opitulentur vobis,
et in necessitate vos protegant.
 
39 Videte quod ego sim solus,
et non sit alius deus præter me:
ego occidam, et ego vivere faciam:
percutiam, et ego sanabo,
et non est qui de manu mea possit eruere.
 
40 Levabo ad cælum manum meam,
et dicam: Vivo ego in æternum.
 
41 Si acuero ut fulgur gladium meum,
et arripuerit judicium manus mea:
reddam ultionem hostibus meis,
et his qui oderunt me retribuam.
 
42 Inebriabo sagittas meas sanguine,
et gladius meus devorabit carnes;
de cruore occisorum et de captivitate,
nudati inimicorum capitis.
 
43 Laudate, gentes, populum ejus,
quia sanguinem servorum suorum ulciscetur:
et vindictam retribuet in hostes eorum,
et propitius erit terræ populi sui.
44 Venit ergo Moyses, et locutus est omnia verba cantici hujus in auribus populi, ipse et Josue filius Nun. 45 Complevitque omnes sermones istos, loquens ad universum Israël, 46 et dixit ad eos: Ponite corda vestra in omnia verba, quæ ego testificor vobis hodie: ut mandetis ea filiis vestris custodire et facere, et implere universa quæ scripta sunt legis hujus: 47 quia non incassum præcepta sunt vobis, sed ut singuli in eis viverent: quæ facientes longo perseveretis tempore in terra, ad quam, Jordane transmisso, ingredimini possidendam. 48 Locutusque est Dominus ad Moysen in eadem die, dicens: 49 Ascende in montem istum Abarim, id est, transitum, in montem Nebo, qui est in terra Moab contra Jericho: et vide terram Chanaan, quam ego tradam filiis Israël obtinendam, et morere in monte. 50 Quem conscendens jungeris populis tuis, sicut mortuus est Aaron frater tuus in monte Hor, et appositus populis suis: 51 quia prævaricati estis contra me in medio filiorum Israël ad aquas contradictionis in Cades deserti Sin: et non sanctificastis me inter filios Israël. 52 E contra videbis terram, et non ingredieris in eam, quam ego dabo filiis Israël.
Свернуть
В песне, слова которой даны Моисею и Иисусу Навину при скинии, им открывается печальная правда о будущем...  Читать далее

В песни, слова которой даны Моисею и Иисусу Навину при скинии, им открывается печальная правда о будущем. Народ Божий неизбежно постигнет самообольщение и гордость своими успехами. Почти всякая удача будет обращаться для них соблазном присвоить себе лавры побед. Эта «психологическая» (на самом деле — греховная) черта свойственна практически всем людям — в минуту опасности Бог становится для нас единственным спасением, а получив это спасение, мы мгновенно забываем о Боге. Мало того, гордимся своими талантами и силой (культ собственной личности). А когда приписать успех себе явно невозможно — мы благодарим счастливую судьбу (это уже языческое божество, которое римляне звали Фортуной). Бороться с таким язычеством внутри себя можно только одним способом — признанием за Богом всех наших удач и побед, а следовательно — благодарностью.

Свернуть
 
На Втор 32:39
39 Videte quod ego sim solus,
et non sit alius deus præter me:
ego occidam, et ego vivere faciam:
percutiam, et ego sanabo,
et non est qui de manu mea possit eruere.
Свернуть
Казалось бы, ну конечно! А как же иначе? Бог только один, и нет никого иного. И Он всемогущ, Он может делать все, что хочет: наказывать и прощать, возвышать и уничижать, поражать и исцелять. И никто не властен оградить нас от Его руки. Вроде бы мы все это понимаем...  Читать далее

Казалось бы, ну конечно! А как же иначе? Бог только один, и нет никого иного. И Он всемогущ, Он может делать все, что хочет: наказывать и прощать, возвышать и уничижать, поражать и исцелять. И никто не властен оградить нас от Его руки. Вроде бы мы все это понимаем. Но такое впечатление, что на практике мы руководствуемся чем-то другим. Как будто на этот совершенно свободный, совершенно суверенный выбор Бога можно как-то повлиять. Мы ищем какие-то «иные силы», оккультные или «научные», ищем какие-то неотменимые знамения, ищем защиты от Бога в «посредничестве» других людей, полагая, видимо, что они могут нас любить больше, чем Бог. Всем этим мы пытаемся как-то Бога «повязать», уменьшить Его свободу поступить с нами так, как Он хочет. Наверное, мы просто не доверяем Ему и хотим подстраховаться. Вот, кажется, и нащупалась главная причина: недоверие Богу, неверие в Его абсолютную благость. Ну, что еще нам нужно, чтобы Ему довериться? Тому, Кто Сына Своего отдал ради нашего спасения.

Свернуть

Благодаря регистрации Вы можете подписаться на рассылку текстов любого из планов чтения Библии

Мы планируем постепенно развивать возможности самостоятельной настройки сайта и другие дополнительные сервисы для зарегистрированных пользователей, так что советуем регистрироваться уже сейчас (разумеется, бесплатно).