Библия-Центр
РУ

Мысли вслух на Исх 36:1-38

И# сотвори2 веселеи1лъ и3 є3ліaвъ, и3 всsкъ мyдрый ўмо1мъ, є3мyже данA є4сть премyдрость и3 хи1трость въ ни1хъ, разумёти твори1ти вс‰ дэлA, ±же ко с™ы1ни надлеж†щаz, по всBмъ, є3ли6ка заповёда гDь.
И# призвA мwmсе1й веселеи1ла и3 є3ліaва и3 вс‰ и3мyщыz премyдрость, и4мже даде2 бг7ъ рaзумъ въ се1рдцы, и3 вс‰ во1лею хотsщыz приходи1ти къ дэлaмъ, є4же совершaти |:
и3 взsша t мwmсе1а вс‰ ўч†стіz, ±же принесо1ша сы1нове ї}лєвы на вс‰ дэлA с™ы1ни твори1ти |: и3 тjи пріимaху є3ще2 приноси6маz t приносsщихъ заyтра заyтра.
И# прихождaху вси2 мyдріи, и5же творsху дэлA с™ы1ни, кjйждо по своемY дёлу, є4же сaми дёлаху:
и3 реко1ша мwmсе1ю, ћкw мно1гw прино1сzтъ лю1діе свы1ше дёлъ, є3ли6ка заповёда гDь сотвори1ти.
И# повелЁ мwmсе1й, и3 проповёда въ полцЁ, глаго1лz: мyжъ и3 женA ктомY да не дёлаютъ на начaтки с™ы1ни. И# возбране1ни бы1ша лю1діе ктомY приноси1ти.
И# дэлA бы1ша и5мъ довHльна на строе1ніе твори1ти, и3 преизбы1ша.
И# сотвори2 всsкъ премyдрый въ дёлающихъ ри6зы с™ы1ни, ±же сyть ґарHну їере1ю, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.1t здЁ и3 по гре1чєскимъ числA стіхaмъ не положено1жъ
И# сотвори1ша ри1зу ве1рхнюю2Гре1ч.: є3пwмjсъ, є3вр.: є3фyдъ. t злaта и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы прsдены и3 вmссо1на скaнагw:
10 и3 и3зрёзаша дщи6цы зл†ты ѓки власы2, є4же соткaти съ синето1ю и3 съ багрzни1цею, и3 съ червлени1цею прsденою и3 съ вmссо1номъ скaнымъ: дёло ткaное
11 сотвори1ша є5. Ри6зы вє1рхніz придержaщыzсz t nбои1хъ стрaнъ,
12 дёло ткaнно, междY собо1ю сплете1но: t негw2 сотвори1ша є5 по є3гw2 творе1нію, t злaта и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы спрsдены и3 вmссо1на скaнагw, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
13 И# сотвори1ша џба кaмєни смарaгдwвы состє1ганы ве1рвію и3 њбложєны2 злaтомъ, и3зв†zны и3 вы6рэзаны ваsніемъ печaти, t и3ме1нъ сынHвъ ї}левыхъ:
14 и3 возложи1ша | на рaмена ри1зы ве1рхніz кaменіе въ пaмzть сынHвъ ї}левыхъ, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
15 И# сотвори1ша сло1во3Гре1ч.: логjонъ., дёло ткaнно пестрото1ю, по дёлу ри1зы ве1рхніz, t злaта и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы спрsдены и3 вmссо1на скaнагw,
16 четвероуго1льно сугyбо сотвори1ша логjонъ4Славе1н.: сло1во. пsди въ долготY, и3 пsди въ широтY, сугyбо:
17 и3 сши1ста на не1мъ шве1ніемъ по три2 кaмєни четы1рьми рzды6: рsдъ кaменій: сардjй и3 топaзій и3 смарaгдъ, рsдъ є3ди1нъ:
18  и3 рsдъ вторы1й, ѓнfраxъ и3 сапфjръ и3 їaспісъ:
19 и3 рsдъ тре1тій, лігv1рій и3 ґхaтъ и3 ґмеfv1стъ:
20 и3 рsдъ четве1ртый, хрmсолjfъ и3 вирv1ллій и3 nнv1хій, њкHваны њ1колw злaтомъ и3 всажде1ни въ злaтэ:
21 и3 кaменіе бsху t и3ме1нъ сынHвъ ї}левыхъ дванaдесzть, по и3менaмъ и4хъ и3звazно въ печ†ти, кjйждо свои1мъ и4менемъ въ дванaдесzть племе1нъ.
22 И# сотвори1ша над8 логjономъ тре1сны сплетє1ны, дёло плете1ное t злaта чи1ста:
23 и3 сотвори1ша двA щитц† зл†та и3 двA кwльцA зл†та, и3 возложи1ша двA кwльцA зл†та на џба кwнцA логjона:
24 и3 вложи1ша плетени6цы зл†ты въ ко1льца, со nбои1хъ стрaнъ логjона,
25 и3 въ двA сложє1ніz двЁ плетени6цы, и3 возложи1ша на двA щитц†: и3 возложи1ша на рaмена ри1зы ве1рхніz, проти1ву лице1мъ къ лицY.
26 И# сотвори1ша двA кwльцA зл†та, и3 возложи1ша на двA кри1ла на крaй логjона, и3 на крaй созади2 ве1рхніz ри1зы, внутрьyду:
27 и3 сотвори1ша двA кwльцA зл†та, и3 положи1ша на џба рaмена ри1зы ве1рхніz съ ни1зу є3гw2 на лицЁ по согбе1нію свы1ше состaва ри1зы ве1рхніz:
28 и3 стzгнyша логjонъ ко1льцами, ±же на не1мъ, съ ко1льцами ве1рхніz ри1зы сложе1ными, и3з8 синеты2 сплете1нными, во ткaніе ри1зы ве1рхніz5Гре1ч.: є3пwмjсъ, є3вр.: є3фyдъ., да не низпускaетсz логjонъ t ри1зы ве1рхніz, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
29 И# сотвори1ша и3спо1днюю ри1зу6Гре1ч.: v3подv1тисъ., ћже под8 ве1рхнюю, дёло ткaнно, все2 си1нее:
30 њжере1ліе же во внyтреннэй ри1зэ7Гре1ч.: v3подv1тисъ., на средЁ шве1нно, сплетено2, њме1ты и3мyщо њ1колw њжере1ліе неразлуче1но.
31 И# сотвори1ша на њме1тэ ри1зы внyтренніz до1лу ћкw процвэтaющагw ши1пка п{гвицы t синеты2 и3 багрzни1цы, и3 червлени1цы прsдены и3 вmссо1на скaнагw.
32 И# сотвори1ша звонцы2 зл†ты, и3 возложи1ша звонцы2 на њме1ты ри1зы внyтренніz њ1крестъ междY пyгвицами:
33 звоне1цъ злaтъ и3 пyгвица на њме1тэ внyтренніz ри1зы њ1крестъ, къ служе1нію, ћкоже повелЁ гDь мwmсе1ю.
34 И# сотвори1ша ри6зы вmссHнныz дёло ткaнно, ґарHну и3 сынHмъ є3гw2,
35 и3 клобуки28Гре1ч.: кjдарісъ. и3з8 вmссо1на, и3 ўвsсло9Гре1ч.: мjтра. и3з8 вmссо1на, и3 надр†ги и3з8 вmссо1на скaнагw,
36 и3 по1zсы и4хъ и3з8 вmссо1на и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы прsдены, дёло пестрsщагw, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
37 И# сотвори1ша дщи1цу злaту, tдэле1ніе с™ы1ни t злaта чи1ста, и3 написaша на не1й пи1смена и3зв†zна печaтію: њсщ7е1ніе гDу:
38 и3 возложи1ша ю5 на њме1тъ си1нь, є4же бы лежaти на ўвsслэ свы1ше, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
Свернуть

Работы по строительству и украшению скинии происходят по точно намеченному плану. Расписано до мельчайших подробностей, что, как, чем украшать, из какого материала, и какого размера делать. Люди, ткущие покрывала, резцы и ювелиры, все они "мудрые сердцем". Мудрость эта состоит порой не в том, чтобы хорошо понимать или красиво говорить и обосновывать, почему ты делаешь так или иначе. Мудрость сердца очень часто во взаимоотношениях с Богом проявляет себя в том, что ты делаешь то, что Бог сказал тебе сделать прямо и недвусмысленно. Нам могут казаться необоснованным расточительством или странной мелочностью с Его стороны указания и требования. Но мудрость сердца заключается в том, что Он сотворил этот мир и Он знает его так, как мы никогда не сможем узнать в нашей земной жизни. Во многих вещах мы должны верить Ему на слово.

Другие мысли вслух

 
На Исх 36:1-38
И# сотвори2 веселеи1лъ и3 є3ліaвъ, и3 всsкъ мyдрый ўмо1мъ, є3мyже данA є4сть премyдрость и3 хи1трость въ ни1хъ, разумёти твори1ти вс‰ дэлA, ±же ко с™ы1ни надлеж†щаz, по всBмъ, є3ли6ка заповёда гDь.
И# призвA мwmсе1й веселеи1ла и3 є3ліaва и3 вс‰ и3мyщыz премyдрость, и4мже даде2 бг7ъ рaзумъ въ се1рдцы, и3 вс‰ во1лею хотsщыz приходи1ти къ дэлaмъ, є4же совершaти |:
и3 взsша t мwmсе1а вс‰ ўч†стіz, ±же принесо1ша сы1нове ї}лєвы на вс‰ дэлA с™ы1ни твори1ти |: и3 тjи пріимaху є3ще2 приноси6маz t приносsщихъ заyтра заyтра.
И# прихождaху вси2 мyдріи, и5же творsху дэлA с™ы1ни, кjйждо по своемY дёлу, є4же сaми дёлаху:
и3 реко1ша мwmсе1ю, ћкw мно1гw прино1сzтъ лю1діе свы1ше дёлъ, є3ли6ка заповёда гDь сотвори1ти.
И# повелЁ мwmсе1й, и3 проповёда въ полцЁ, глаго1лz: мyжъ и3 женA ктомY да не дёлаютъ на начaтки с™ы1ни. И# возбране1ни бы1ша лю1діе ктомY приноси1ти.
И# дэлA бы1ша и5мъ довHльна на строе1ніе твори1ти, и3 преизбы1ша.
И# сотвори2 всsкъ премyдрый въ дёлающихъ ри6зы с™ы1ни, ±же сyть ґарHну їере1ю, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.1t здЁ и3 по гре1чєскимъ числA стіхaмъ не положено1жъ
И# сотвори1ша ри1зу ве1рхнюю2Гре1ч.: є3пwмjсъ, є3вр.: є3фyдъ. t злaта и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы прsдены и3 вmссо1на скaнагw:
10 и3 и3зрёзаша дщи6цы зл†ты ѓки власы2, є4же соткaти съ синето1ю и3 съ багрzни1цею, и3 съ червлени1цею прsденою и3 съ вmссо1номъ скaнымъ: дёло ткaное
11 сотвори1ша є5. Ри6зы вє1рхніz придержaщыzсz t nбои1хъ стрaнъ,
12 дёло ткaнно, междY собо1ю сплете1но: t негw2 сотвори1ша є5 по є3гw2 творе1нію, t злaта и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы спрsдены и3 вmссо1на скaнагw, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
13 И# сотвори1ша џба кaмєни смарaгдwвы состє1ганы ве1рвію и3 њбложєны2 злaтомъ, и3зв†zны и3 вы6рэзаны ваsніемъ печaти, t и3ме1нъ сынHвъ ї}левыхъ:
14 и3 возложи1ша | на рaмена ри1зы ве1рхніz кaменіе въ пaмzть сынHвъ ї}левыхъ, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
15 И# сотвори1ша сло1во3Гре1ч.: логjонъ., дёло ткaнно пестрото1ю, по дёлу ри1зы ве1рхніz, t злaта и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы спрsдены и3 вmссо1на скaнагw,
16 четвероуго1льно сугyбо сотвори1ша логjонъ4Славе1н.: сло1во. пsди въ долготY, и3 пsди въ широтY, сугyбо:
17 и3 сши1ста на не1мъ шве1ніемъ по три2 кaмєни четы1рьми рzды6: рsдъ кaменій: сардjй и3 топaзій и3 смарaгдъ, рsдъ є3ди1нъ:
18  и3 рsдъ вторы1й, ѓнfраxъ и3 сапфjръ и3 їaспісъ:
19 и3 рsдъ тре1тій, лігv1рій и3 ґхaтъ и3 ґмеfv1стъ:
20 и3 рsдъ четве1ртый, хрmсолjfъ и3 вирv1ллій и3 nнv1хій, њкHваны њ1колw злaтомъ и3 всажде1ни въ злaтэ:
21 и3 кaменіе бsху t и3ме1нъ сынHвъ ї}левыхъ дванaдесzть, по и3менaмъ и4хъ и3звazно въ печ†ти, кjйждо свои1мъ и4менемъ въ дванaдесzть племе1нъ.
22 И# сотвори1ша над8 логjономъ тре1сны сплетє1ны, дёло плете1ное t злaта чи1ста:
23 и3 сотвори1ша двA щитц† зл†та и3 двA кwльцA зл†та, и3 возложи1ша двA кwльцA зл†та на џба кwнцA логjона:
24 и3 вложи1ша плетени6цы зл†ты въ ко1льца, со nбои1хъ стрaнъ логjона,
25 и3 въ двA сложє1ніz двЁ плетени6цы, и3 возложи1ша на двA щитц†: и3 возложи1ша на рaмена ри1зы ве1рхніz, проти1ву лице1мъ къ лицY.
26 И# сотвори1ша двA кwльцA зл†та, и3 возложи1ша на двA кри1ла на крaй логjона, и3 на крaй созади2 ве1рхніz ри1зы, внутрьyду:
27 и3 сотвори1ша двA кwльцA зл†та, и3 положи1ша на џба рaмена ри1зы ве1рхніz съ ни1зу є3гw2 на лицЁ по согбе1нію свы1ше состaва ри1зы ве1рхніz:
28 и3 стzгнyша логjонъ ко1льцами, ±же на не1мъ, съ ко1льцами ве1рхніz ри1зы сложе1ными, и3з8 синеты2 сплете1нными, во ткaніе ри1зы ве1рхніz5Гре1ч.: є3пwмjсъ, є3вр.: є3фyдъ., да не низпускaетсz логjонъ t ри1зы ве1рхніz, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
29 И# сотвори1ша и3спо1днюю ри1зу6Гре1ч.: v3подv1тисъ., ћже под8 ве1рхнюю, дёло ткaнно, все2 си1нее:
30 њжере1ліе же во внyтреннэй ри1зэ7Гре1ч.: v3подv1тисъ., на средЁ шве1нно, сплетено2, њме1ты и3мyщо њ1колw њжере1ліе неразлуче1но.
31 И# сотвори1ша на њме1тэ ри1зы внyтренніz до1лу ћкw процвэтaющагw ши1пка п{гвицы t синеты2 и3 багрzни1цы, и3 червлени1цы прsдены и3 вmссо1на скaнагw.
32 И# сотвори1ша звонцы2 зл†ты, и3 возложи1ша звонцы2 на њме1ты ри1зы внyтренніz њ1крестъ междY пyгвицами:
33 звоне1цъ злaтъ и3 пyгвица на њме1тэ внyтренніz ри1зы њ1крестъ, къ служе1нію, ћкоже повелЁ гDь мwmсе1ю.
34 И# сотвори1ша ри6зы вmссHнныz дёло ткaнно, ґарHну и3 сынHмъ є3гw2,
35 и3 клобуки28Гре1ч.: кjдарісъ. и3з8 вmссо1на, и3 ўвsсло9Гре1ч.: мjтра. и3з8 вmссо1на, и3 надр†ги и3з8 вmссо1на скaнагw,
36 и3 по1zсы и4хъ и3з8 вmссо1на и3 синеты2, и3 багрzни1цы и3 червлени1цы прsдены, дёло пестрsщагw, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
37 И# сотвори1ша дщи1цу злaту, tдэле1ніе с™ы1ни t злaта чи1ста, и3 написaша на не1й пи1смена и3зв†zна печaтію: њсщ7е1ніе гDу:
38 и3 возложи1ша ю5 на њме1тъ си1нь, є4же бы лежaти на ўвsслэ свы1ше, ћкоже заповёда гDь мwmсе1ю.
Свернуть
Скиния, судя по описанию, представляла собой шатёр, внутри которого должно было находиться святилище. Это была обычная практика эпохи: доступ в святилище был ограничен, туда могли входить лишь посвящённые — в данном случае священники...  Читать далее

Скиния, судя по описанию, представляла собой шатёр, внутри которого должно было находиться святилище. Это была обычная практика эпохи: доступ в святилище был ограничен, туда могли входить лишь посвящённые — в данном случае священники. В языческом мире такая практика была связана с широко там распространёнными представлениями о силе тех богов или духов, которым поклонялись и которых почитали язычники.

Сила эта могла быть и, как правило, действительно бывала человеку полезной, но могла оказаться для него и опасной, если с ней неправильно обращаться. Правильно же обращаться с ней умели как раз именно посвящённые люди — они были специально этому обучены. Проявления силы в человеческом мире связывались обычно с артефактами — священными местами и предметами, которые и были её проводниками, так, что посвящённые прежде всего должны были уметь правильно действовать в святилище и правильно обращаться со священными предметами.

Всем же остальным, так сказать, неспециалистам, лучше было держаться от святилища подальше и к священным предметам не прикасаться. Им, однако, тоже хотелось оказаться рядом с источником силы — для этого и предназначался внешний двор святилища, роль которого в описываемом случае играл двор Скинии. Между тем в Скинии всё было иначе: речь ведь шла о Едином, а не о языческих богах, и тут на первый план выходила не Божья сила, а Божья любовь, так, что отношения во всяком случае тут были важнее любых инструментов или приёмов. Проблема была в другом: в неготовности народа встречаться с Богом лицом к лицу.

Эта неготовность стала особенно очевидной после истории с золотым тельцом, когда отсутствие Моисея оказалось причиной появления, по сути, изображения Бога — того, что прямо запрещено второй заповедью. Народ оказался не готов выстраивать с Богом каждый собственные отношения и отвечать за них — проще оказалось полагаться на вождя, а в его отсутствие — на старые языческие инструменты, перенесённые в пространство отношений с Единым.

Неудивительно, что и сами отношения скатились тогда к языческому уровню, к уровню того коллективизма и магизма, который с полноценным богообщением несовместим. Скиния и была выходом из описанной ситуации — она ставила между Богом и народом не преграду, а прозрачную завесу, сквозь которую было всё же видно, что происходит там, за завесой, где Бог. Это, конечно, не полноценное богообщение, но всё же лучше, чем его отсутствие или искажение.

Свернуть

Благодаря регистрации Вы можете подписаться на рассылку текстов любого из планов чтения Библии

Мы планируем постепенно развивать возможности самостоятельной настройки сайта и другие дополнительные сервисы для зарегистрированных пользователей, так что советуем регистрироваться уже сейчас (разумеется, бесплатно).